Senaste inläggen
Att gå förbi stationen i Oskarström nu för tiden gör en inte lycklig. Annat var de förr i tiden då Sulfitfabriken och Skandinaviska Jute fanns med egna lok å egna stickspår. Jutan hade ett litet akumulatorlok samt Sulfiten ett större.
På denna bild syns sulfitloket som växlar vagnar. Har ett svagt minne av detta lok som ung och att de skrotades utanför RyAB, forna Sulfiten i början på 70 talet. Som elev på Maredsskolan såg man detta lok många gånger. Farten i slutet var inget att hurra för.
Dagens bild visar Reftele stationsområde med station samt godsmagasin. Reftele var utgångspunkt på banan upp till Gislaved.
Vi tar ett foto på gamla stationen i Blidsberg samt den nya som byggdes upp efter brand. De första huset var ett standardhus på VCJ. De andra byggdes efter ritningarna av Sennan.
Torups station som rödmålad. På bilden syns även Gästgivaregården som fortfarande är öppen. Även Torup station är fortfarande bemannad.
Dagens bild visar stationshuset i Slutarp. Bilden är tagen någon gång under 2 Världskriget, detta ser man på spliterskyddet som byggts upp vid dörren in till väntsalen.
Dagens bild visar stationshuset i Vegby. Ett av flertalet likadana hus på linjen mellan Landeryd och Falköping.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 | 5 |
6 | 7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
||||
|